Wordt u wakker met stress? Dit kunt u doen

Wordt u wakker met stress? Dit kunt u doen

Leestijd: 4 minuten

Stress en angst kunnen uw leven overnemen, soms bewust en soms ook onbewust. Zo is het heel goed mogelijk dat u moeite hebt met in slaap komen omdat u last heeft van stress. Daarnaast kan het ook voorkomen dat u wakker wordt met stress. 

Wakker worden met stress is enorm vervelend: het zorgt ervoor dat u niet ontspant en dat u niet lekker in uw vel zit. Het is belangrijk om met een uitgerust en ontspannen gevoel wakker te worden, zodat u er weer fris en fruitig tegenaan kunt. Maar hoe zorgt u ervoor dat u niet meer wakker wordt met stress? Dat leest u hier.

Stress: belangrijke factor bij slaapstoornissen

Het is een van de belangrijkste oorzaken van slaapproblemen: stress. Wanneer u last heeft van stress kan dit met alles te maken hebben. 

Tegenwoordig hebben steeds meer mensen last van stress, bijvoorbeeld omdat zijn een hoge werk- of studiedruk ervaren, veel piekeren over de toekomst of over een relatie. Stress zorgt ervoor dat het lichaam niet kan ontspannen: dit heeft niet alleen invloed op de slaapkwaliteit, maar ook op hoe u wakker wordt. 

Wakker worden met stress geeft dan ook een vervelend gevoel wat u de hele dag met u mee brengt.

Gespannen wakker worden

De verzwaringsdeken kent verschillende namen

Wij krijgen van onze klanten vaak de vraag, hoe noemen jullie een deken eigenlijk? Er worden veel verschillende namen gebruikt voor de verzwaringsdeken. Al deze namen hebben dezelfde betekenis. Voorbeelden hiervan zijn verzwaarde deken, weighted blanket, zware deken, ballendeken, verzwaard dekbed en zwaartedeken.

Zelf gebruiken wij zoveel mogelijk de term verzwaringsdeken. Dat is de officiële vertaling van weighted blanket (zo wordt het in het Engels geschreven).

Wakker worden stress

Gespannen wakker worden: de oorzaken

Er zijn verschillende oorzaken van gespannen wakker worden. In de eerste plaats kan het natuurlijk voorkomen dat u niet lekker heeft gelegen en dat uw lichaam daardoor wat gespannen aanvoelt. Spieren zijn wat gespannen of u heeft op een andere plek op uw lichaam pijn. Dit is geen prettige manier van wakker worden. 

Een andere reden waardoor u gespannen wakker wordt is door laat te gaan slapen of wanneer u om andere reden een slechte dag heeft gehad.

Natuurlijk kunt u ook gespannen wakker worden wanneer u weet dat er iets op de planning staat waar u tegenop ziet. Denk bijvoorbeeld aan een belangrijke presentatie op uw werk, een belangrijk gesprek met uw partner, een deadline voor werk of studie of een andere belangrijke gebeurtenis. 

Dit zijn allemaal oorzaken van een gespannen gevoel bij het wakker worden. In sommige gevallen is stress gezond; er is dan sprake van gezonde spanning. In andere gevallen, bij onzekerheid en piekeren kan stress vervelende gevolgen hebben.

De verzwaringsdeken van Slaapt

Zou u graag sneller, dieper en vaster willen slapen? Dan is de verzwaringsdeken van Slaapt iets voor u.

Het gewicht van de deken imiteert het gevoel van het krijgen van een stevige knuffel. Dit is vergelijkbaar met het gevoel dat een baby ervaart wanneer deze wordt ingebakerd.

Bekijk meer informatie over onze luxueuze verzwaringsdeken via de button hieronder. 

verzwaringsdeken

Wakker worden met spanning

Wanneer u wakker wordt met stress of niet kunt slapen vanwege spanning, kan dit veel gevolgen hebben voor uw dagelijks leven. Stress kan ervoor zorgen dat u minder of juist meer gaat eten en dus afvalt of juist aankomt. Daarnaast heeft stress ook invloed op uw humeur en daarmee ook op uw productiviteit en creativiteit. Wakker worden met spanning zorgt er daarnaast ook voor dat uw lichaam erg moe en onrustig is.

Voorkom gestresst wakker worden

Slaapproblemen worden dus veel veroorzaakt door stress. Maar hoe kunt u dit voorkomen? 

Er zijn een aantal oplossingen die u kunnen helpen bij het verminderen van deze gevoelens. Zo kan het slim zijn om voor ademhalingsoefeningen te doen, zowel voor het slapengaan als bij het wakker worden. 

Ook genoeg lichaamsbeweging voordat u gaat slapen zorgt ervoor dat u minder last heeft van stress. Veel mensen gaan bewegen om zo het gevoel van spanning of stress te verminderen.

Er zijn ook andere manieren om uw lichaam te ontspannen en om het gevoel van stress te verminderen. Dit kan onder andere door het gebruik van natuurlijke kalmeringsmiddelen voor het slapengaan. Denk hierbij aan het drinken van een kruidenthee of het inhaleren van lavendel. Dit zijn homeopatische middelen die mogelijk helpen om het lichaam te ontspannen. 

Ook de aanschaf van een verzwaringsdeken kan helpen. De constante druk van het deken op uw lichaam zorgt voor een ontspannen gevoel. Dit zorgt er weer voor dat u nog meer kunt ontspannen en dat u minder stress ervaart bij het ontwaken.

Gespannen wakker worden

Oplossingen voor uw slaapprobleem

Het is vooral goed om te achterhalen wat de oorzaak is van de stress die u ervaart. Op deze manier kan het makkelijker worden om het probleem aan te pakken. Soms is er zelfs een complete verandering in uw leven nodig om het probleem te verhelpen. Natuurlijk is het gemakkelijk om te kiezen voor een slaappil waarmee uw lichaam kalmeert en u zonder stress wakker wordt. Het is nog beter om voor een drastische aanpak te kiezen omdat de kwaliteit van uw slaap op deze manier zal veranderen. Een goede nachtrust zorgt ervoor dat u weer vol energie (en zonder stress) wakker wordt.

De score van ons artikel
[Total: 3 Average: 5]

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *