Voor de wekker wakker worden: dit doet het voor uw lichaam

Voor de wekker wakker worden: dit doet het voor uw lichaam

Leestijd: 4 minuten

Het is u vast wel eens overkomen: u had de wekker staan om een bepaald tijdstip maar u werd al ruim van tevoren wakker. Voor de wekker wakker worden komt regelmatig voor en dit kan verschillende redenen hebben. Over het algemeen wordt voor de wekker wakker worden gezien als iets positiefs. Uw lichaam is dan uitgerust en is klaar voor de dag. Hoe slim is het om te kiezen voor slaaptraining zodat u wakker wordt voor de wekker en hoeveel slaap heeft u precies nodig? Hier leest u meer informatie over dit onderwerp.

Meer over slapen met een wekker

We zijn van nature gewend om een wekker te zetten waar we in de ochtend van wakker worden. Toch is dat allesbehalve natuurlijk: uw lichaam weet het beste wanneer u genoeg heeft geslapen. 

Wakker worden van de wekker betekent dus eigenlijk dat uw lichaam nog niet genoeg rust heeft gehad. Dit wordt door de wekker verstoord. Voor de wekker wakker worden betekent dan ook dat uw lichaam voldoende rust heeft gehad. Welke redenen zijn er nog meer om voor de wekker wakker te worden?

Voor de wekker wakker worden

De verzwaringsdeken kent verschillende namen

Wij krijgen van onze klanten vaak de vraag, hoe noemen jullie een deken eigenlijk? Er worden veel verschillende namen gebruikt voor de verzwaringsdeken. Al deze namen hebben dezelfde betekenis. Voorbeelden hiervan zijn verzwaarde deken, weighted blanket, zware deken, ballendeken, verzwaard dekbed en zwaartedeken.

Zelf gebruiken wij zoveel mogelijk de term verzwaringsdeken. Dat is de officiële vertaling van weighted blanket (zo wordt het in het Engels geschreven).

Voor de wekker wakker worden

Ruim voor de wekker wakker worden: de oorzaken

Wanneer u ruim voor de wekker wakker wordt kan dit verschillende oorzaken hebben. In de eerste plaats kan dit betekenen dat uw genoeg hebt geslapen en dat uw lichaam uitgerust is. 

Het kan ook zo zijn dat uw lichaam wakker wordt van een geluid of van licht. Onze hersenen kunnen zelfs in de diepe slaap zeer actief zijn. Bepaalde stoorzenders kunnen er dan voor zorgen dat u voor de wekker wakker wordt. Wordt u snel wakker van geluiden of licht? Dit kunt u voorkomen door te zorgen dat de slaapkamer donker is, met oordoppen in slaapt of een verzwaringsdeken gebruikt.

De verzwaringsdeken van Slaapt

Zou u graag sneller, dieper en vaster willen slapen? Dan is de verzwaringsdeken van Slaapt iets voor u.

Het gewicht van de deken imiteert het gevoel van het krijgen van een stevige knuffel. Dit is vergelijkbaar met het gevoel dat een baby ervaart wanneer deze wordt ingebakerd.

Bekijk meer informatie over onze luxueuze verzwaringsdeken via de button hieronder. 

verzwaringsdeken

Slaaptraining voor de wekker

Hoe slim is het om uzelf te trainen om voor de wekker wakker te worden? Dit kan positieve effecten hebben op uw lichaam. Dit kunt u onder andere doen door in de avond op tijd naar bed gaat. Dit zorgt er onder andere voor dat de kwaliteit van uw slaap verbetert. 

Daarnaast heeft u er de volgende dag veel meer aan: u wordt voor de wekker wakker en daarnaast voelt u zich ook nog eens enorm uitgerust. Licht van een smartphone of televisie is ook niet bevorderlijk voor de slaap. Zorg er dan ook voor dat u deze minstens een uur voordat u gaat slapen uitzet.

Wanneer u voor de wekker wakker wilt worden, is het ook slim om meer inzicht te krijgen in hoeveel slaap u nu precies nodig heeft. Op deze manier wordt het een stuk makkelijker om een vast ritme te krijgen. De meeste mensen hebben rond de 7 uur slaap nodig per nacht. 

Zodra u weet hoeveel slaap u nodig heeft, kunt u ook ongeveer weten hoe laat u wakker wordt. Moet u er in de ochtend om half acht uit? Dan moet u dus uiterlijk om half één gaan slapen om aan 7 uur slaap te komen. Wanneer u dit volhoudt en iedere dag doet, wordt u vanzelf dagelijks voor de wekker wakker.

Slimme manier om een vast slaapritme te creëren

Behalve letten op het licht van een smartphone of televisie, is er ook een andere reden waardoor u de slaapkwaliteit verhoogd en voor de wekker wakker kunt worden. 

Het gaat hier om het gebruik van een verzwaringsdeken. Deze deken heeft een bijzondere werking: het creëert een druk op uw lichaam. Dit geeft een gevoel van geborgenheid. U kunt een stuk beter ontspannen en daardoor valt u sneller in slaap. De deken zorgt er dus voor dat u sneller inslaapt, maar ook dat u beter en vaster slaapt. Ook wordt u de volgende ochtend uitgerust wakker. Een verzwaringsdeken kan ook goed helpen met het creëren van een vast slaapritme.

Ruim voor de wekker wakker

Voor de wekker wakker: de dag beginnen met veel energie

Een vast slaapritme, weten hoeveel slaap u nodig heeft, een verzwaringsdeken: het zijn stuk voor stuk manieren om uzelf aan te leren om voor de wekker wakker te worden. Voor de wekker wakker worden is niet alleen een stuk gezonder: het zorgt er ook voor dat u dagelijks uitgerust bent en weer met veel energie de dag gaat beginnen. Het kan enorm slim zijn om de biologische klok van uw lichaam het werk te laten doen. Op deze manier bent u gezond bezig en merkt u ook dat u uw lichaam nog beter gaat begrijpen.

De score van ons artikel
[Total: 2 Average: 5]Je moet inloggen om te stemmen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *