Stress loslaten

Stress loslaten

Iedereen heeft weleens last van stress. De een heeft hier meer last van dan de ander en het verschilt ook per persoon wat de oorzaken en de gevolgen ervan zijn. Het kan zomaar zijn dat iemand stress heeft van zijn of haar werk en daardoor niet in slaap kan komen.

Maar het is ook mogelijk dat iemand stress heeft door relatieproblemen en dat het zorgt voor flinke hoofdpijn. Het is belangrijk om de oorzaak te achterhalen en het proberen los te laten. Hier vindt u mogelijke oorzaken en gevolgen en ook enkele oplossingen. Kijk goed naar de juiste oplossing voor u, zodat u kunt zorgen dat de stress niet een te grote impact krijgt op uw leven.

Mogelijke oorzaken van stress

Bepaalde omstandigheden kunnen ervoor zorgen dat u een verhoogde kans heeft op stress. Denk hierbij aan het hebben van een lichamelijke ziekte of het meemaken van een nare ervaring zoals een ongeluk of een inbraak. Ook een scheiding, de dood van een naaste en relatieproblemen kunnen ervoor zorgen dat u stress ervaart.

Verder is het mogelijk dat u gestrest bent vanwege onzekerheid op het werk of over geld, huiselijk geweld, een ziek kind of familielid moeten verzorgen of een alleenstaande ouder zijn. Stress kan voortkomen uit verschillende situaties en als u de situatie weet dan kunt u het probleem aanpakken.

stress loslaten

Constante spanning in lichaam

Het kan soms lastig zijn om stress te herkennen, maar een duidelijk signaal is dat u constante spanning in uw lichaam ervaart. Zo kan stress leiden tot hoofdpijn, waarbij u een constante pijn ervaart in uw nek of aan een van de zijkanten van uw hoofd. Ook het gevoel van een constante druk op het hoofd en een gevoelige nek of schouders kunnen aangeven dat u stress heeft. Verder kan het komen dat u door stress pijn op uw borst krijgt, uw haar uitvalt of uw libido verliest.

Daarnaast kan stress zich uiten door middel van concentratieproblemen, geheugenproblemen, buikpijn, schommelingen in uw gewicht of spierpijn. Als u een van de bovenstaande klachten heeft dan is dat een indicatie dat u stress heeft en doet u er goed aan om dit aan te pakken.

De verzwaringsdeken kent verschillende namen

Wij krijgen van onze klanten vaak de vraag, hoe noemen jullie een verzwaarde deken eigenlijk? Er worden veel verschillende namen gebruikt voor de verzwaarde deken. Al deze namen hebben dezelfde betekenis. Voorbeelden hiervan zijn weighted blanket, zware deken, ballendeken, verzwaard dekbed en zwaartedeken.

Zelf gebruiken wij zoveel mogelijk de term verzwaringsdeken. Dat is de officiële vertaling van weighted blanket (zo wordt het in het Engels geschreven).

Spanning in lichaam loslaten

Om de stress te verlagen moet u de spanning in uw lichaam loslaten. Dit is makkelijker gezegd dan gedaan, maar hier zijn een aantal tips voor. Doe bijvoorbeeld af en toe een paar minuten niets. Kijk niet op uw mobiel en ervaar de rust. Zorg ervoor dat u voldoende sport, zodat het aantal stresshormonen in uw lichaam vermindert.

Ga wandelen en schrijf uw gevoelens op. Maak hierbij ook ruimte voor alles wat u niet wilt. Probeer af en toe te mediteren of een ademhalingsoefening te doen. Maak afspraken met uzelf en geniet ook van de kleine dingen in het leven. Verder is een goede nachtrust ook erg belangrijk. Hiervoor kunt u onder meer zorgen door een comfortabel bed, het gebruik van een verzwaringsdeken en een donkere en goed geventileerde slaapkamer. Dit zijn allemaal zaken, die kunnen helpen met het loslaten van stress.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *