Quercetine en beter slapen

Quercetine en beter slapen

Leestijd: 4 minuten

Een goede nachtrust is een levensbehoefte, omdat het ervoor zorgt dat u goed functioneert. Als u slecht slaapt, omdat u moeite heeft met inslapen, vaak midden in de nacht wakker wordt of vroeg wakker bent en niet meer door kunt slapen dan heeft dit gevolgen voor uw functioneren. U krijgt last van concentratieproblemen en heeft ook meer moeite om dingen te onthouden. Daarnaast maakt het u prikkelbaar.

Het is ontzettend frustrerend om naar het plafond te staren, terwijl u niets liever wilt dan slapen. Er zijn een aantal slaapadviezen die u kunt opvolgen om uw nachtrust te bevorderen, maar dit helpt niet bij iedereen. Daarom zijn er slaapmiddelen, maar ook voedingssupplementen zoals Quercetine kunnen helpen om beter te slapen.

Wat is Quercetine?

Quercetine is een plantaardige stof die u kunt vinden in verschillende soorten voedsel. Het geeft een rode kleur aan onder meer planten, bloemen en groenten. Quercetine is onderdeel van een groep van plantaardige stoffen, namelijk flavonoïden. Deze zijn verantwoordelijk voor de kleuring van plantaardige producten. Het is een antioxidant, die verschillende voordelen heeft. Zo is het mogelijk dat deze stof veroudering vertraagt en de kans op kanker verkleint. Ook kan deze stof cholesterol verlagen en gezonde hart- en bloedvaten bevorderen. Verder komt uit onderzoek dat Quercetine de afbraak van melatonine, het slaaphormoon, remt.

De lever breekt melatonine af via het enzym CYP1A en Quercetine remt dit enzym. Melatonine zorgt ervoor dat u slaperig wordt en in slaap kan vallen. Dus hoe hoger de dosis melatonine, hoe beter u slaapt. U kunt Quercetine binnen krijgen via voedsel, maar het is niet eenvoudig om de aanbevolen dosis alleen via voedsel binnen te krijgen. Daarom is het ook mogelijk om tabletten te nemen om uw dosis Quercetine te verhogen.

Wat is Quercetine?

De verzwaringsdeken kent verschillende namen

Wij krijgen van onze klanten vaak de vraag, hoe noemen jullie een deken eigenlijk? Er worden veel verschillende namen gebruikt voor de verzwaringsdeken. Al deze namen hebben dezelfde betekenis. Voorbeelden hiervan zijn verzwaarde deken, weighted blanket, zware deken, ballendeken, verzwaard dekbed en zwaartedeken.

Zelf gebruiken wij zoveel mogelijk de term verzwaringsdeken. Dat is de officiële vertaling van weighted blanket (zo wordt het in het Engels geschreven).

Binnenkrijgen van Quercetine​

Binnenkrijgen van Quercetine

Zoals gezegd kunt u Quercetine via voedsel binnenkrijgen. Zo vindt u een hoge concentratie van deze stof in onder meer kappertjes, appels en rode uien. Het is ook mogelijk om Quercetine binnen te krijgen in fruit, waaronder bessen, frambozen en druiven. Quercetine zit ook in drinken, namelijk in rode wijn.

Door genoeg van dit voedsel en drinken naar binnen te krijgen, krijgt u voldoende Quercetine binnen om het enzym af te breken dat melatonine afremt. Toch lukt het niet altijd om dit via voedsel binnen te krijgen. Daarom is het ook mogelijk om meer binnen te krijgen via supplementen of tabletten. Zo zorgt u voor een goede dosis en voorkomt u de afbraak van melatonine.

De verzwaringsdeken van Slaapt

Zou u graag sneller, dieper en vaster willen slapen? Dan is de verzwaringsdeken van Slaapt iets voor u.

Het gewicht van de deken imiteert het gevoel van het krijgen van een stevige knuffel. Dit is vergelijkbaar met het gevoel dat een baby ervaart wanneer deze wordt ingebakerd.

Bekijk meer informatie over onze luxueuze verzwaringsdeken via de button hieronder. 

verzwaringsdeken

Quercetine ervaringen

Er zijn nog niet heel veel ervaringen van mensen die Quercetine gebruiken om beter te kunnen slapen. Toch zijn er een aantal mensen die het gebruiken en hier positief over zijn. Het is hiervan niet bekend om welke redenen zij deze supplementen nemen.

Het is mogelijk dat ze het gebruiken om beter te kunnen slapen, maar het is ook mogelijk dat ze het gebruiken om veroudering te vertragen, de kans op kanker te verkleinen of cholesterol te verlagen. Deze stof heeft meerdere voordelen en specifieke ervaringen van mensen met Quercetine en een goede nachtrust zijn schaars. U kunt het beste zelf de tabletten proberen en zien of het uw nachtrust bevordert. Of het werkt voor u is namelijk het allerbelangrijkste.

Quercetine slapen

Een goede nachtrust is erg belangrijk en als u slaapproblemen heeft dan kunt u hiervoor het beste een arts raadplegen. Hij of zij zal eerst proberen om uw slaapproblemen op een natuurlijke methode aan te pakken en dus meerdere dingen proberen, voordat hij of zij medicijnen voorschrijft. U moet hierbij denken aan slaapadviezen als het verbeteren van uw slaaphygiëne, het aanhouden van een goed slaapritme en het vinden van een avondritueel.

Ook kunt u bijvoorbeeld een verzwaringsdeken aanschaffen, die het gelukshormoon verhoogt en het stresshormoon verlaagt. De arts kijkt specifiek naar uw problemen en kijkt naar een passende oplossing. Een andere natuurlijke manier om beter te slapen is door bijvoorbeeld meer Quercetine binnen te krijgen via voedsel of supplementen. Pas als dit ook niet helpt dan kunt u kiezen voor medicijnen.

Quercetine slapen

Vervanger voor Quercetine

Quercetine is een werkzame stof die u ook in bepaald voedsel kunt vinden. Daarnaast is het mogelijk om hier tabletten voor te slikken. Naast Quercetine zijn er ook nog andere werkzame stoffen in voedsel en supplementen die u kunnen helpen om beter te slapen. Denk hierbij aan GABA. Uw lichaam maakt deze stof zelf aan, maar u kunt hier ook tabletten voor slikken om de dosis te verhogen. Het heeft een remmend effect op uw centrale zenuwstelsel, waardoor uw stress vermindert en u beter in slaap kunt komen.

Het is ook mogelijk om te gaan voor Tryptofaan, dat u binnen kunt krijgen via voedsel en tabletten. Deze stof helpt bij de aanmaak van het slaaphormoon, melatonine. Een andere mogelijkheid is 5htp dat uw lichaam aanmaakt, maar ook kunt halen uit supplementen. Het verhoogt de aanmaak van serotonine dat uiteindelijk wordt omgezet in melatonine.

De score van ons artikel
[Total: 2 Average: 5]

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *